Faglig udvikling og nye kompetencer

Her kan du holde dig opdateret om aktuelle arrangementer, der bidrager til faglig udvikling og udvidede kompetencer igennem ny viden og indsigt.

Mangler du et skræddersyet kursus, fordrag eller workshop til din virksomhed eller organisation?

Psykologiske teknikker i fysioterapeutisk faglighed

På dette to-dags kursus lærer du, hvordan du anvender psykologiske teknikker i dit fysioterapeutiske arbejde med smertepatienter. De psykologiske teknikker inkluderer sokratisk spørgeteknik, teknikker fra den kognitive adfærdsterapi, Acceptance and Commitment Therapi, samt teknikker fra den følelsesregulerende terapi, Compassion Fokuseret Terapi.

Der stilles skarpt på færdighedstræning i spørgeteknik, udfoldelse af accept og livsværdier i livet med kronisk smerte samt træningen af egen-omsorg som smerteramt.

Kurset udbygger din fysioterapeutiske faglighed med psykologiske teknikker, klæder dig på at praktisere dette i din hverdag og bidrager positivt til din fysioterapeutiske behandlingseffekt.

Målgruppen er fysioterapeuter, der i deres virke behandler smertepatienter.

20 % af kursusdeltagerne kan have anden relevant sundhedsfaglig uddannelse på bachelorniveau eks. ergoterapeut, sygeplejerske mv. Deltagerantal er max. 25.

Efter kurset udstedes kursusbevis efter kravene om min. 90 % aktiv tilstedeværelse.

Kurset afholdes d 20. – 21. september 2024 på Hotel First Grand i Odense. Begge kursusdage er fra kl 9-16.

Prisen for begge dage inkl. fuld forplejning er 4490 kr. ekskl. moms.

Tilmelding efter først-til-mølle princippet med bindende tilmelding ved betaling. Tilmeldingsfrist d. 14. juli 2024.